tirsdag den 13. august 2013

Tokyo city


Konnichiwa! Vi ankom i morges (japansk tid) til Tokyo efter en laaang rejsetur på omkring 20 timer i alt med to stop på vejen i Paris og Amsterdam. Eftersom vi fløj, fik vi ikke sovet ret meget eller godt for den sags skyld, så vi er ret smadrede nu. Herovre på den anden siden af Jorden, er de syv timer foran, hvilket vil sige, at nu hvor klokken er 12 i Danmark, er klokken 19 her i Japan.

Mit første indtryk er bare "wow". ALTING er bare så stort og anderledes, men på en god måde. Alting er så spændende og interessant, og vi har allerede set nogle ret sjove typer på gaderne. Og selvfølgelig de typiske masker, som nogle af dem render rundt med. Jeg havde egentlig regnet med, at der ville være en del flere turister her, men vi har knapt set nogen overhovedet, hvilket også resulterer i, at jeg føler, japanerne kigger en del på os. Især når jeg går og tager billeder af alt, haha!

Efter at have checket ind på hotellet og fået et længeventet bad, tog vi i Shinjuku Gyoen Nationalhave, som ses på billederne ovenfor. Selve naturen her i området er meget mere frodigt og fugtigt, end jeg havde regnet med. Hele dagen i dag har det været halvt/helt overskyet, meget fugtigt og op til 35 grader. Puuuh!

Derudover har de jo en anden valuta her, som stadig er ret forvirrende. 1 dansk krone svarer til 17,5 japanske yen, hvilket resulterer i, at alting virker ualmindeligt dyrt, også selvom det måske ikke er det. Vi betalte f.eks. i dag 6600 japanske yen for at køre i tog, haha. Vildt!

Til aftensmad fandt vi en lillebitte restaurant med typisk japansk mad, hvor vi blev sat ved nogle ret små borde. Menuen fandtes på engelsk, men man skulle betale ekstra for at få den/bestille på engelsk. Eftersom de udelukkende serverede japansk mad, endte vi med nogle ret specielle salater. Den ene bestod af to typer tang, salat, rå tofuskiver, glasnudler og lidt tomat samt en tartardressing. Den anden var med rå tun (ikke dåsetun!), salat, avocado, rå løg samt en soyadressing. Jeg syntes bedst om den sidste, men jeg må tilstå, at jeg ikke var så glad for den rå tun eller tangen, men det er nok noget, man bare skal vænne sig til. Det smager jo ikke af meget, men det er bare så anderledes end det, man plejer at spise.

Nu havde jeg egentlig tænkt mig at planlægge, hvad vi skal se i morgen, og hvor vi skal hen, men a certain someone glemte vist vores bykort på restauranten (MOR!!). Nå, men det må vi se på i morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar