fredag den 7. juni 2013

Tickets in da house!

Så er der bestilt billetter til Japan!!! D. 12. august til d. 22. august kommer jeg til at være i Japan med min skønne mor. Jeg er så taknemmelig for, at få sådan en mulighed. Det er altså ikke hver dag, man oplever så anderledes et land. Jeg elsker, at min mor altid har været god til at tage mig med ud at rejse - det er så vigtigt at få forståelse for andre kulturer. Jeg glæder mig til at prøve maden, høre sproget, se de kulturelle forskelle, se den anderledes arkitektur og jeg glæder mig til at se naturen!

Mount Fuji som ligger tæt på Aokigahara.

Vi har endnu ikke bestilt hotel(ler?), men jeg tror, vi kommer til at være nogle dage i Tokyo og nogle dage uden for byen også. Vi skal i hvert fald se Aokigahara, som er en kæææmpe skov kendt for at være det sted, folk fra hele Japan tager hen for at begå selvmord. Det er så fandens skummelt, og skoven er faktisk verdens 2. mest populære sted at begå selvmord (Golden Gate Bridge i San Fransisco er den mest populære). Det siges, at mere end 500 mennesker har taget sit liv i denne skov siden 1950, og sådan noget MÅ man da se nærmere på, når man er i området!

Aokigahara.

Jeg kan anbefale denne interessante dokumentar om skoven:



Nå, men vi skal vel også se Tokyo nu vi er der! Har ingen idé om, hvordan Tokyo kommer til at være, men jeg forestiller mig, at det er meget travlt og med masser af kæmpestore bygninger. Det er selvfølgelig ikke sikkert, vi kommer til at bo inde i byen, men det ville næsten være en skam ikke at tage ind og opleve det alligevel, men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget tid vi kommer til at have. Jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn! Skal have mit kamera med og tage en masse fine billeder. Burde nok enten købe et nyt kamera (det jeg har nu er 10 år gammelt) eller i det mindste købe et større hukommelseskort, så jeg kan tage mere end 120 billeder af gangen. Det må tiden vise! 

IMG_3591
Tokyo city by night.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar