lørdag den 25. maj 2013

Saturday is pancake day

Åååh, hvor jeg elsker pandekager. Jeg har lige spist de lækreste hjemmelavede pandekager. Første portion jeg lavede, lavede jeg med grahamsmel og tænkte ikke over det, før massen var ALT for tyk, så jeg måtte helt over I Mercadona endnu engang for at hente hvedemel og flere æg. Træls, MEN da jeg først kom i gang med portion nummer 2, blev det virkelig lækkert og selv den allerførste pandekage blev god. Jeg synes nemlig altid, at den første bliver virkelig dårlig, og så resten bliver meget bedre. Jeg tror muligvis, det er fordi, jeg tændte kogepladen ret længe, før jeg begyndte og så skruede ned på 3-4, da jeg først begyndte at lave dem. De blev SÅ fine og gode!

På den opskrift jeg fulgte, stod der egentlig, at det var til 4 personer, men eftersom jeg var bange for, at de måske kun havde tænkt 1-2 per person, lavede jeg bare fuld portion, selv om det bare var til mig og Mickael. Det endte så med, at jeg stod med 14 pandekager... Nå, men de skal jo nok blive spist med Mickael i huset , haha ;-)


Jeg spiste mine med hakkede jordbær, ananas, nutella og is. Kan helt klart anbefales!


Opskrift (cirka 10-14 pandekager alt efter størrelse på pande):

250 gram hvedemel
4 æg
1 teskefuld salt
2 teskefulde sukker
4 dl sødmælk (jeg brugte bare letmælk - virkede perfekt)
3 spiseskefulde vaniljesukker (det brugte jeg ikke, eftersom vi ikke havde det)
(lidt smør til stegning)

Fremgangsmetode:
Bland alt det tøre sammen først og tilføj derefter æg og mælk. Bland godt til der ikke er flere klumper i. Det kan anbefales at tænde for varmepladen, når du begynder at blande de våde ingredienser i. Tænd den først på 6 (fuld skrue), og skru derefter ned på 3-4, når du er klar til at stege pandekagerne. Husk at tilføje lidt smør en gang i mellem for at undgå at pandekagerne brænder på.

Vil også gerne lige tilføje, at jeg altså var ude at løbe i dag. Det retfærdiggør det vel bare en smule, ikke sandt???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar